ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ

Είμαστε εκπαιδευτικοί αλλά και γονείς. Είμαστε δίπλα στα παιδιά για να τα καθοδηγούμε και να τα συμβουλεύουμε. Προσωπικά, πιστεύω πως δεν πρέπει να είναι σκοπός μας ο άριστος μαθητής αλλά το ευτυχισμένο παιδί. Σίγουρα το ιδανικό θα ήταν ο συνδυασμός και των δύο, αλλά αν αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί, ας σκεφτούμε πως το χαμόγελο του παιδιού μας είναι πάνω απ’ όλους τους επαίνους και τα αριστεία.

Ας έχουμε, όμως, πάντα στο μυαλό μας πως αν κοιτάζουμε το παιδί στα μάτια και πιστεύουμε πως θα τα καταφέρει αυτό θα κάνει ό,τι μπορεί για να αντεπεξέλθει στις προσδοκίες μας, ενώ αν το κοιτάζουμε και πιστεύουμε πως δεν θα τα καταφέρει αυτό δεν θα έχει κανένα λόγο για να προσπαθήσει. Επαινούμε, λοιπόν, την προσπάθεια, ενθαρρύνουμε και επιβραβεύουμε το κάθε μικρό βήμα, εμπιστευόμαστε το παιδί ώστε να συνεχίσει τον αγώνα του.

Βασικό, επίσης, είναι να μεταδώσουμε στους μικρούς μας φίλους την αγάπη για τη γνώση και τη μάθηση και όχι τη βαθμοθηρία. Ας μην ξεχνάμε πως οι βαθμοί είναι το μέσο για την επιτυχία, δεν είναι αυτοσκοπός. Το βασικό είναι να αποκτήσει ένα εσωτερικό σύστημα πλοήγησης στον κόσμο και τη ζωή που θα το οδηγήσει στην επιτυχία.
Αγαπάμε αυτό που κάνουμε, πιστεύουμε στη χρησιμότητα της γνώσης, διδάσκουμε με βάση την ψυχοσύνθεση του κάθε παιδιού, τις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητές του θέτοντας τις βάσεις για μια ζωή γεμάτη δημιουργικότητα και πληρότητα.

Ο χωρος μας

Ο χώρος μας είναι πολυμορφικός, όπως πολυμορφική είναι και η προσωπικότητα των παιδιών, έτσι ώστε το παιδί να μην βαριέται ποτέ. Τα θρανία αλλάζουν σχηματισμούς και οι μαθητές έχουν την επιλογή να διαμορφώσουν το χώρο μελέτης τους ανάλογα με τη διάθεσή τους, ατομικά ή ομαδικά σε μικρές ή μεγάλες ομάδες.

Τα χρώματα κυριαρχούν στο χώρο γιατί τα χρώματα στο παιδικό αλλά και εφηβικό μυαλό συμβολίζουν τη χαρά, τη ζωντάνια και τη φαντασία. Πίνακες χρωματιστοί με κιμωλίες ή μαρκαδόρους δεν περιμένουν μόνο ρήματα και πράξεις αλλά και ζωγραφιές, σκέψεις και συναισθήματα.

Μόνο αν το παιδί καταλάβει πως η μάθηση μπορεί να γίνει διασκεδαστική θα μελετά με ευχαρίστηση. Γι’ αυτό και υπάρχει και ο χώρος όπου τα παιδιά χαλαρώνουν ενδιάμεσα ή στο τέλος των μαθημάτων τους και ξεκουράζονται για να συνεχίσουν χωρίς άγχος, ένταση και πίεση.

τι κανουμε

  • Προσαρμόζουμε τον τρόπο μελέτης στις ξεχωριστές ανάγκες του κάθε παιδιού.
  • Χρησιμοποιούμε ελκυστικές μεθόδους διδασκαλίας.
  • Ενθαρρύνουμε και επιβραβεύουμε την προσπάθεια.
  • Ενισχύουμε την αυτονομία και καθοδηγούμε με προσοχή.
  • Στηρίζουμε και παρέχουμε συναισθηματική ασφάλεια.
  • Ενισχύουμε τη φιλομάθεια και τη δημιουργικότητα.
  • Διευρύνουμε τους πνευματικούς ορίζοντες και ενισχύουμε την αυτενέργεια.
  • Μετατρέπουμε τις μαθησιακές δυσκολίες σε μαθησιακές ευκολίες.
  • Δημιουργούμε τις βάσεις για έναν χαρακτήρα υπεύθυνο και ώριμο.